Ovo su znakovi na temelju kojih ćete znati da vam u tijelu nedostaje vitamina A

by | 19 ožujka, 2020

Svi vitamini neophodni su za normalno funkcioniranja organizma, a vitamin A ključan je za održavanje zdravog vida,  učinkovitog reproduktivnog sustava i zdrave kože. Prisutan je u velikom broju namirnica, no rizik od njegovog nedostatka svejedno postoji, uglavnom kod trudnica, mladih majki, te kod djece i djece u ranoj fazi rasta.

Portal Bright Side podsjeća na neke fizičke znakove koji ukazuju na nedostatak tog vitamina:

1. Suha koža

Vitamin A jedan je od glavnih elemenata koje tijelo treba da popravi tkivo kože i održi ju vlažnom. Česti simptom nedostatka tog vitamina su ekcemi i perutanje kože. Može se javiti i svrbež.

2. Noćna sljepoća

To je jedan od najčešćih signala nedostatka tog vitamina. Poznata i kao niktalopija, a predstavlja otežani vid u mraku. U slabo osvijetljenim okruženjima oštrina očnog sustava slabi i postaje nemoguće obraditi tamne slike.

3. Akne

Ako tijelu nedostaje vitamina A, lice može postati suho i zbog toga se može stvarati višak sebuma, koji će potaknuti razvoj prištića. Zato se vitamin A preporučuje i kao terapija protiv akni.

4. Problemi sa začećem

Reproduktivni sustavi i muškaraca i žena bolje djeluju postoje dovoljne zalihe vitamina A. Hrana bogata tim vitaminom promovira plodnost. Trudnice bi ga trebale uključiti u svoju prehranu jer i pobačaj može biti povezan s nedostatkom tog vitamina.

5. Loše zacjeljivanje rana

Koža obično brzo zacjeljuje zbog obnove kolagena. Taj se protein nalazi u zdravim organizmima i zahvaljujući njemu koža i krv mogu ostati zdravi. Ako imate problema sa cijenjenjem rana, obogatite prehranu mrkvom, mlijekom i crvenim mesom.

6. Usporeni rast

Važno je konzumirati vitamin A od trećeg mjeseca trudnoće i davati ga djetetu tijekom prvih godina života. Taj vitamin potiče razvoj  djetetovog vida i imunološkog sustava, kao i rast djetetovog tijela.

7. Suhe oči

Jedan od najvažnijih znakova ovog nedostatka je nemogućnost stvaranja suza i vlaženja očne jabučice. Ako ova nelagoda potraje, može dovesti do potpunog slabljenja rožnice i gubitka vida.

Hrana koja sadrži vitamin A

Jaja: kuhano jaje sadrži osam posto dnevnih potreba vitamina A.

Losos: U 100 grama te ribe ima 149 posto vitamina A potrebnog u dnevnoj prehrani. Dakle, polovica te porcije može zadovoljiti dnevne potrebe.

Špinat: U kuhanoj šalici špinata nalazi se 105 posto dnevnih potreba za vitaminom A.

Slatki krumpir: To je jedan od najboljih izvora vitamina A, u jednoj šalici ima 12 posto dnevnih potreba.

Mrkva: U šalici kuhane mrkve ima 148 posto tog vitamina.

IZVOR: 24SATA.HR