Što je kundalini meditacija i kako vam može pomoći kod anksioznosti?

by | 22 siječnja, 2021
kundalini meditacija

Trebate li nov način za održavanje osobnog mira, drevna praksa kundalini meditacije može vam biti od pomoći.

Anksiozni ste? Nije ni čudo s obzirom na to da svijet u kojem živimo i nije tako lijep: potresi, pandemija, socijalna izolacija, ekonomska kriza, politička nestabilnost. Nije nimalo lako zadržati pozitivan stav i oduprijeti se negativnim osjećanjima. Psiholozi tvrde da je za rastuću anksioznost meditacija odličan lijek. I to ne bilo koja meditacija, nego kundalini.

Odakle meditacija u psihoterapiji?
Ovo uopće nije nov trend, on datira iz 70-ih godina 20. stoljeća. Osnova meditacije svakako jest sekularna i povezana s budističkim vjerovanjima, ali nije neophodno biti budist da bi se iskoristili njezini beneficiji. Današnje forme meditacije itekako su prilagođene nama koji živimo potpuno drukčijim, zapadnjačkim načinom. (Pročitajte: 5 besplatnih online meditacija pomoću kojih ćete postići unutarnji mir)

Iz meditacije je u psihologiju i psihoterapiju preuzeto ono što se naziva potpuna svjesnost. Potpuna svjesnost daleko je od izmijenjenog stanja svijesti ili bilo kakvog oblika transa. To je, jednostavno, naša sposobnost da svoju svijest usmjerimo na jedan poseban način: namjerno, u sadašnjem trenutku i da na taj način isključimo prosuđivanje. Znači, zadatak nam je da natjeramo tijelo da osjeća, ali da o tome ne razmišlja.

Ovo je lakše reći nego učiniti. Dovoljno je da sjednemo i pokušamo se usredotočiti samo na svoje disanje. Vrlo brzo uhvatit ćemo se u mislima o tko zna čemu. I tako iznova i iznova. Meditacija kao psihoterapija nas uči da natjeramo misli da ne lutaju, nego da ostanu pod kontrolom.

Što je kundalini meditacija?

Kundalini je jedna od najstarijih praksi joge. Počiva na vjerovanju da u dnu naše kralježnice čuvamo sklupčanu snažnu energiju. Cilj je da je aktiviramo vježbama disanja i asanama joge.

Kundalini meditacija je posebna jer je puno aktivnija od ostalih oblika meditacije. Sastoji se od kombinacija vježbi disanja, pokreta u jogi i afirmativnih poruka.

kundalini meditacija

Zašto se kundalini koristi u psihoterapiji?
Istraživanja iz 2017. godine pokazala su da kundalini meditacija smanjuje razinu kortizola, hormona stresa u krvi. Dvije godine kasnije, psiholozi su dokazali da ova meditacija smanjuje i simptome anksioznosti. (Pročitajte: 3-minutna vođena meditacija koja će vas učiniti mirnijima i prisutnijima)

Kako tvrde psihoterapeuti, forma kundalinija koja je dostupna u zapadnom svijetu može vas osloboditi nekih od najjačih osjećaja: tuge, stresa, umora. Poslije vježbi disanja koje su najzaslužnije za ove beneficije kundalini meditacije, podiže se razina energije i smanjuje stres, a možete se fokusirati na i liječenje trauma. Polaznici kundalini meditacije tvrde kako ova praksa smiruje um, balansira živčani sustav te popravlja kognitivne funkcije.

“Tu su i beneficije za cijelo tijelo: ono postaje elastičnije, jačaju mišići trupa, povećava se kapacitet pluća”, tvrdi Erika Polsinelli, specijalistica za vježbe disanja kundalini meditacije. (Pročitajte: Najbolji joga tutorijali koje smo pronašli online)

Kako izgleda kundalini meditacija?

Njezin efekt opisuju kao istovremeni odlazak u spa i srednje intenzivni trening.

Dok na drugim meditacijama ležite opušteni, zatvorenih očiju i koncentrirate se, ovdje ste vrlo aktivni. Tijelo vam je u određenoj poziciji joge, dah morate kontrolirati, a oči su fokusirane u zadanu točku. (Pročitajte: Zvučna kupka – opuštajuća terapija koja tjera anksioznost i brige)

Poslije nekog vremena ljudi počnu osjećati čak i bol u mišićima i zamor, a netko se i zapita: kako će me ovo opustiti? Ali, u tome i jest trik. Toliko postajete usredotočeni na disanje, da svi vanjski utjecaji, sva razmišljanja nestaju, mozak se isprazni.

Želite li probati kundalini meditaciju, najbolje bi bilo obratiti se stručnjaku i posjetiti tečaj, no uvid u praksu mogu vam dati i YouTube videa kojih ima napretek.

Foto: brizmaker/Getty Images via Guliver