Nakon samo 30 minuta čitanja knjige, u tijelu se događaju ove čudesne stvari

by | 1 studenoga, 2020

Jedan od najboljih načina da barem na kratko pobjegnete od realnosti je čitanje. Ljubavni roman, triler ili znanstvena fantastika? Potpuno je svejedno, važno je da čitate ono što volite. Dobre strane čitanja su brojne, a zabava je samo jedna od njih (i to ne najvažnija). Istraživanja pokazuju da samo 30 minuta čitanja dnevno čini to da se fizički resetirate, uz niži krvni tlak, puls i nivo stresa.

Čitanje knjiga povećava empatiju
Knjige vam omogućavaju da promijenite svoju perspektivu, postanete tolerantni i empatični i bolje razumijete iskustva koja se razlikuju od vaših.

Popravlja raspoloženje
Oni koji pate od depresije često osjećaju beznađe i usamljenost, a čitanje beletristike može pomoći u ublažavanju nekih simptoma. Kako? Čitatelj saznaje na koje načine likovi pristupaju sličnim situacijama i pronalaze put ka izlazu. Naravno da čitanje knjiga ne može zamijeniti terapiju, ali može ublažiti osjećaj izolacije i otuđenosti.

Smanjuje stres i anksioznost
Čitanje pruža mogućnost da “premjestite” iz stresne sadašnjice i otiđete u neki drugi svijet. Iako je ovo bivanje kratkotrajno, može imati veliki utjecaj na zdravlje. Između ostalog, usporava se rad srca i ublažava napetost u mišićima. Jedna studija iz 2009. otkrila je da čitanje može smanjiti stres i do 68 %. Knjige ne mogu zamijeniti terapiju za poremećaje mentalnog zdravlja, ali su sjajna podrška ako prolazite kroz težak trenutak.

Pomaže osloboditi se tuge
Kad nekoga izgubite, čitanje može pomoći da se izborite s boli i tugom. Autobiografije i knjige o samopomoći pokazuju kako se netko drugi izborio sa sličnim osjećajima i pružaju nadu i utjehu.

Poboljšava kvalitetu sna
Loš san utječe i na um i na tijelo, što se odražava na raspoloženje i sposobnost da se fokusirate na svakodnevne zadatke. Večernja rutina bez zvukova i ekrana smiruje um prije nego što zaspite. Umjesto gledanja u mobitel, pročitajte poglavlje knjige. To će usporiti moždane valove i dovesti vas u stanje opuštenosti koje je osnova za dobar san.

Povećava kognitivne sposobnosti
Mnoga istraživanja su pokazala da čitanje poboljšava kognitivne sposobnosti i usporava kognitivni pad kod starijih osoba. Čitanje je način da očuvate zdravlje mozga, a aktivnosti koje angažiraju mogu poboljšati kratkoročno pamćenje.

Foto: Pexels