Što je “glavobolja od stresa” i kako se može liječiti?

by | 1 siječnja, 2021
glavobolja od stresa

Život pod konstantnim stresom, izgleda, postaje novo “normalno stanje”, a kao što je već poznato, on može dovesti do zdravstvenih promjena. Upravo su glavobolje uzrokovane stresom često dobra slika onoga što se događa u našem tijelu. Evo što treba znati o ovom tipu glavobolje i kako se nositi s njim.

Što je “glavobolja od stresa”?

Glavobolja od stresa, službeno certificirana kao tenzijska glavobolja, najčešći je oblik koji ljudima radi probleme, kako kaže neurologinja Ellen Drexler za Health. (Pročitajte: 5 načina na koje možete raščistiti um od teških misli i emocija)

“Glavobolje uzrokovane stresom nemaju karakteristike kao migrena te imaju tendenciju pojaviti se na obje strane glave, tako da se bol manifestira poput pritiska, bez uobičajene mučnine, osjetljivosti na svjetlo i zvuk i pogoršanja pri pokretu”, kaže dr Drexler. “To je vrsta pritiska blage do umjerene jačine.”

“Tenzijske glavobolje su najčešća vrsta glavobolje i opisuju se kao bol ili nelagoda u glavi, vlasištu ili vratu, često povezana sa zatezanjem mišića. Glavobolja od stresa pogađa oko 70 posto ljudi i može trajati od 30 minuta do 72 sata”, kaže dr. Susan Broner. “Da biste postavili ovu dijagnozu, morali biste iza sebe imati najmanje 10 ovakvih glavobolja”, kaže dr. Broner.

Stres, naravno, ima ključnu ulogu u nastanku ovih bolova u glavi.

“Točni mehanizmi nisu jasni, ali postoji teorija da se kod ljudi koji su izloženi stresu pojave fiziološke promjene u tijelu”, kaže dr. Broner. “Povišena razina kortizola, koji se pojačano luči kad smo napeti, izaziva migrene ili tenzijske glavobolje.”

Osim samog stresa, drugi pokretači ove glavobolje su: alkohol, kofein, prehlada, gripa, stomatološki problemi, naprezanje očiju, prekomjerno pušenje, umor ili prekomjerna fizička aktivnost. (Pročitajte: Što trebate znati o uzimanju magnezija za bolji san?)

Kako možete liječiti glavobolje od stresa i kada treba otići liječniku?

“Ovisno o težini i trajanju vaše glavobolje, ona može proći sama od sebe, jednostavnim odmorom od bilo koje aktivnosti koja vam izaziva stres”, kaže dr. Wexler. Ležanje, meditacija ili bavljenje laganom jogom… sve su to odlične opcije.

“Međutim, ako je bol doista mučna, većina glavobolja od stresa mogu se liječiti analgeticima bez recepta”, kaže dr. Broner, koji ipak upozorava na uzimanja tih lijekova. “Ako ustanovite da redovito uzimate lijekove (više od jednom tjedno), to je znak da su glavobolje učestale i da biste trebali razgovarati s liječnikom o tome što ih uzrokuje”. priča dr. Broner. (Pročitajte: Kako se osloboditi straha, anksioznosti i pomoći onima koji pomoć ne žele otkriva nam psihologinja)

Dr. Wexler preporučuje svima koji u prošlosti nisu imali glavobolje, a sada imaju problem s njima (posebno onima starijim od 50 godina) da porazgovaraju s neurologom, jer bi one mogle signalizirati da se u vašem tijelu događa nešto ozbiljnije.

Druge stvari na koje treba obratiti pažnju jesu “glavobolje koje se tijekom vremena pogoršavaju ili postaju učestalije, praćene bilo kojim neurološkim stanjima kao što su dvostruki vid, utrnuće, trnci, paraliza, gubitak vida ili groznica.”

Iako je glavobolja od stresa normalna pojava, dr. Broner savjetuje da ne dozvolite da postanu dio vašeg života.

“Teško je vrijeme u kojem živimo, zato budite nježni prema sebi i pokušajte raditi nešto što vas opušta, čak i kada ste pod stresom”, kaže dr. Broner. “Ako stres ometa vaš san i vaše raspoloženje, potražite pomoć da biste naučili kako se nositi s tim.”

Foto: Ponomariova_Maria/Getty Images via Guliver

HEALTH

© 2020 HEALTH MEDIA VENTURES INC. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD HEALTH US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ ODOBRENJE HEALTH MEDIA VENTURES INC. REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DIJELOM, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE JE ZABRANJENA.