6 navika uz koje će kosti i u starosti biti jake i zdrave

by | 30 studenoga, 2020

Kako spriječiti bolne potkoljenice, laktove ili napetost u donjem dijelu leđa?

Ispravljanjem svih beskorisnih navika koje im štete. Ako se potrudite sada, izbjeći ćete operaciju i bolove u starosti. Uz niz jednostavnih koraka, možete zaštititi svoj mišićno-koštani sustav (kosti, mišiće, ligamente, tetive i zglobove) u godinama koje dolaze. Ortopedi savjetuju da napravite šest stvari kako bi vaše kosti bile zdrave i jake:

Ojačajte kostur
Gustoća kostiju kod žena je manja, a tijekom menopauze se to pogoršava zbog pada estrogena, koji je ključni faktor u proizvodnji koštanih stanica. Jedan od najboljih načina da ojačate svoj kostur je prehrana bogata kalcijem i vitaminom D (ti hranjivi sastojci neophodni su za jačanje koštanog tkiva).

Druga stvar koju možete učiniti je bavljenje sportom (hodanje, trčanje ili trening snage) nekoliko puta tjedno. Tako ćete stimulirati kosti da proizvode nove stanice. Također je važno da poslije 65. godine izmjerite gustoću kostiju kako biste provjerili postoje li slabosti. To je posebno bitno ako ste već imali više prijeloma ili ako imate stanje poput upalne bolesti crijeva, koja može spriječiti hranljive tvari da dođu do kostiju. (Pročitajte: Pretjerana konzumacija alkohola povećava rizik od demencije u starosti)

Zdrave kosti
Osluškujte svoje tijelo
Vježbanje je od vitalnog značaja za zdravlje, ali ono je i glavni krivac za oštećenje mišićno-koštanog sustava. Do povreda dolazi zbog nepravilnog izvođenja vježbi ili prevelikog opterećenja. Također je važno kombinirati različite tipove vježbi. Ako ste, npr., trkač, povremeno idite na jogu ili plivanje. Različiti oblici vježbanja pomoći će vam da ciljate različite mišiće i ligamente. Obratite pažnju na signale svog tijela. Manji bolovi trebaju se povući u roku od dva tjedna, ali ako osjećate utrnulost, peckanje ili imate problema s hodanjem, posjetite liječnika.

Zaboravite na led
Iako led može ublažiti bol u prvih 48 sati od nastanka povrede, on može prolongirati zarastanje. Oticanje je zapravo dio procesa oporavka, jer tijelo povećava protok krvi i šalje bijela krvna zrnca i tekućinu na oštećeno područje u pokušaju da ga popravi. Umjesto leda, koristite kompresivna čarapu ili rukav (istisnuti će svu nakupljenu tekućinu iz tog područja). Još jedna česta greška je rashlađivanje bolnih nogu ili ruku nakon intenzivnog napora. Upala znači da vaše tijelo popravlja mikro oštećenja mišića i jača ih. Pjenasti roler ili loptice mogu pomoći jer poboljšavaju protok krvi u tom području. (Pročitajte: Kosti možete ojačati konzumacijom maslinovog ulja)

Bol ne mora biti pratitelj starosti
Fizikalna terapija
Ona pomaže u jačanju područja koje uzrokuje nelagodu i povećava njegovu otpornost. Uz fizikalnu terapiju središnji živčani sustav postaje manje osjetljiv na signale boli, a kombiniranjem lijekova s fizikalnom terapijom može dodatno potaknuti zarastanje.

Mišići zdjelice
Bol u leđima nekad je posljedica neravnoteže u zdjelici, grupi mišića i vezivnog tkiva koja se proteže od stidne do repne kosti. Kada mišići zdjelice oslabe, oni rade pritisak na leđa. Ova neugodnost često dolazi s drugim simptomima, poput bolnog seksa, otežanog pražnjenja crijeva i urinarne inkontinencije. Ojačajte mišiće zdjelice i smanjit ćete mogućnost za nastanak boli u leđima.

Pravilno sjedenje
Višesatno sjedenje u istom položaju ili loše držanje zateže mnoge mišiće, ligamente i zglobove, što često dovodi do bolova. Vodite računa o tome da pravilno sjedite, a na svakih dvadesetak minuta, ustanite i protegnite se. Prošetajte, razgibajte kukove, struk i ramena, pa će kosti ostati zdrave i jake.

Foto: Unsplash

HEALTH

© 2020 HEALTH MEDIA VENTURES INC. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD HEALTH US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ ODOBRENJE HEALTH MEDIA VENTURES INC. REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DIJELOM, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE JE ZABRANJENA.