ZABRINJAVA VAS TRBUH koji imate, a zapravo niste debeli?

SHARE

Iako svaki rast trbuha obično povezujemo s debljanjem, to ne mora nužno biti tako. Neki rastu zbog pretjeranog stresa, previše slatkiša ili sjedilačkog načina života.

“Ljubavne ručke”
Prepoznatljiv po: jastučićima s obje strane trbuha.

Uzroci: 

  • – sjedilački način života
    – ljubav prema slatkišima
    – puno alkohola
    – puno šećera i prerađenih ugljikohidrata (kolača, torta, bijelog kruha) te tjestenine i riže.

Kako ga se riješiti? 
Pijte manje alkohola. Nekoliko čaša vina par puta na tjedan dugoročno će rezultirati vinskim strukom s jastučićima sa strane i izbočenim trbuhom. Prestanite piti na dva tjedna da biste regenerirali tijelo, a potom pijte umjereno.

Promijenite prehranu. Izbjegavajte dijetalne proizvode i hranu s malo masnoće. Posegnite za jajima, mesom, povrćem te dobrim masnoćama poput oraha i lješnjaka, ribe bogate masnoćama te avokadom.

Počnite vježbati pomalo. Ne morate ići u teretanu. Čak i duge šetnje će vam značiti dosta. U njih ubacite čučnjeve, obrnute sklekove i iskorak.

Posebne instrukcije: fizička vježba i dobra prehrana dovoljni su da biste skinuli svoje jastučiće.

Trbuh od stresa
Prepoznatljiv po: isturenom nadutom, tvrđem trbuhu u području pupka.

Uzroci: 

  • – kronični stres
    – preskakanje obroka
    – puno kave
    – sindrom iritabilnog crijeva
    – nezdrava hrana (grickalice, prženo, gazirana pića…)

Kako ga se riješiti:
Krećite ranije na spavanje. Pod stresom ste i spavate premalo i loše, a to ometa proizvodnju leptina, hormona koji regulira apetit i metabolizam.

Opustite se prije spavanja. Vježbe disanja, duga kupka ili meditacija učinit će dovoljno da biste se restartali i opustili. Bilo bi dobro da vam to uđe u naviku jer ćete spavati bolje. Navečer ograničite unos kofeina. Pokušajte piti maksimalno dvije šalice kave na dan.

Nemojte pretjerivati s vježbanjem. Previše kardiovježbi mogu povisiti vašu razinu kortizola. Umjesto toga, izaberite jogu, duge šetnje ili odlazak u teretanu, ali nemojte se preforsirati.

Uključite magnezij u svoju prehranu. Ovaj mineral opušta tijelo, a ima ga u zelenom povrću, orašastim plodovima i pšeničnim mekinjama.

Posebne instrukcije: Istegnite se i odradite par vježbi joge prije spavanja. Potom popijte čaj od kamilice. To će smanjiti razinu kortizola i opustiti vas.

Niski trbuh
Prepoznatljiv po: donjem isturenom dijelu trbuha na mršavim ljudima.

Uzroci:

  • – nedavna trudnoća
  • – monotone i stalno iste vježbe u teretani
  • – uvijek ista prehrana
  • – zakrivljena kralježnica

Kako ga se riješiti:

  1. Zdrava prehrana i puno vlakana – zeleno lisnato povrće i cjelozrnati kruh.
  2. Odustanite od čučnjeva – postoji vjerojatnost da ih ne radite pravilno i da previše opterećujete donji dio leđa, što pogoršava stanje vaše kralježnice i čini trbuh još isturenijim. Zamijenite čučnjeve izdržajima.
  3. Jednaka raspodjela vježbi – nemojte preforsirati jedan dio svog tijela. Pokušajte s kružnim treningom. Na taj način radit će sve skupine mišića.

Posebne instrukcije: Pijte više vode i birajte lako probavljivu hranu, pogotovo zeleno povrće te lagane proteine – ribu i piletinu.

Trudnički trbuh

Prepoznatljivo obilježje: I nakon trudnoće trbuh može izgledati kao da ste trudni, čak i do nekoliko mjeseci.

Uzroci: 

  • – premalo vremena za sebe. Maternica se sama spušta nakon poroda, a nije svim ženama lako vratiti se u fizičko stanje kao i prije trudnoće. U vraćanju “na staro” puno pomaže dojenje koje pospješuje kontrakcije maternice zbog čega se ona steže i prije vraća u prvobitno stanje.
  • počeli ste s treningom prerano. Bolje je da se odmarate dva do tri mjeseca nakon poroda prije nego počnete vježbati.
  • – Slabi mišići zdjelice.

Kako ga se riješiti:

  1. Uključite više ribljeg ulja u svoju prehranu.
  2. Pokušajte uzimati svaki dan zdrave masnoće: orašaste plodove, masline, biljno ulje. To će vam pomoći i u borbi protiv umora.
  3. Kegelove vježbe neka budu dio vaše rutine.
  4. Dojite. Uz dojenje će vam se tijelo prije vratiti u prijašnji oblik. Procjenjuje se da tijelo na dojenje potroši minimalno 1.000 kalorija na dan.
  5. Nemojte raditi trbušnjake i čučnjeve, oni su najgori za vas nakon poroda.
  6. Dopustite tijelu da se najprije oporavi.

Posebne instrukcije
Spavanje i istezanje prije spavanja. Koliko god možete vremena uloviti za spavanje, iskoristite ga. To će pomoći da vam se hormoni uravnoteže, a hormoni spavanja pospješuju izgaranje masnoće.

Nadut trbuh

Prepoznatljiv po: večernjoj nadutosti. Ujutro vam je ravan, a navečer nadut, bez obzira na to što se niste udebljali.

Uzroci: 

  • – alergija na hranu
  • – spor metabolizam
  • – crijevna neravnoteža

Kako ga se riješiti:

  1. Nemojte jesti hranu koja vam ne čini dobro. Najčešće alergije i intolerancije na hranu uključuju gluten (tjestenina, kruh…), alkohol, kvasac (kolači, pivo) i prerađeni mliječni proizvodi (sir, mlijeko, maslac).
  2. Uključite u prehranu više svježeg povrća, mesa, piletine i ribe. Pokušajte izbjegavati kruh i tjesteninu dva tjedna i pratite stanje. Ako vam se trbuh smanjio, vjerojatno ne reagirate na te namirnice dobro.
  3. Nemojte preskakati doručak. Neka bude najobilniji od vaših obroka jer je probava najaktivnija ujutro. Nemojte jesti ponoći. Hranu žvačite sporije i pijte puno vode.
  4. Nadutost može biti znak neravnoteže crijevne flore. Uključite više probiotika u vašu prehranu. Ima ih u jogurtima te u određenom voću i povrću, poput kupusa, češnjaka i luka.

Posebne instrukcije: 
Vježbe disanja dobro je uključiti u rutinu. Za to vam treba samo par minuta. Ujutro lezite na leđa, opustite se i duboko udahnite i izdahnite 10 puta. Malo se prošećite nakon obroka.

IZVOR: 24SATA.HR

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar