POSTOJI I OVO! Najbolja i najgora hrana za vašu vaginu

SHARE
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

Nešto od onoga što konzumirate koristi vašoj vagini, a nešto joj šteti, pa pripazite na to ako želite da bude zdrava.

Običan jogurt

Osim što je bogat kalcijem i proteinima, to je i probiotik, što znači da sadrži zdrave bakterije. Radi se o bakterijama Lactobacillus acidophilus koje pomažu u održavaju pravilne razine pH u vagini.

Time se smanjuje rizik infekcije uzrokovane gljivicom Candida. U probiotičku hranu spadaju i kiseli kupus te kefir.

Sok od brusnice

Iako mnogi znaju da je sok od brusnice dobar za sprječavanje ili ublažavanje infekcija mokraćnog sustava, ne razmišljaju o tome da mnogi kupovni sokovi sadrže šećer što im smanjuje učinkovitost.

“Umjesto toga birajte koncentrirani sok od brusnice ako ste skloni takvim infekcijama”, objašnjava dr. Alyssa Dweck iz New Yorka, koautorica knjige “The Complete A to Z for Your V”.

Dodaje kako postoji određeni sastojak u koncentriranom soku brusnice koji mjehur čini otpornijim na E.coli, bakteriju koja je povezana s najčešćim tipom infekcije.

Voda

Dobra hidratacija pomaže jačanju energije i boljoj cirkulaciji, a to pomaže i vagini. Dr. Dweck savjetuje ženama koje imaju problema sa suhoćom spolovila da dnevno popiju šest do osam čaša vode.

Čaj od đumbira

Studija objavljena u časopisu “Journal of Alternative and Complementary Medicine” otkrila je da je đumbir jednako učinkovit kao ibuprofen za ublažavanje bolnih grčeva povezanih s menstruacijom.

Iako se studija koncentrirala na kapsule đumbira, jednako je učinkovit i čaj od svježeg korijena đumbira. Stavite dvije žlice ribanog korijena u vruću vodu i ostavite da odstoji 15 minuta.

Soja

“Proizvodi koji sadrže soju sadrže izoflavone koji oponašaju estrogen u tijelu”, kaže dr. Dweck.

Dodaje da, iako znanost to ne dokazuje, neki stručnjaci smatraju da biljni estrogeni mogu imati sličan učinak kao i estrogen kojeg žene proizvode prirodno, što ublažava suhoću vagine uzrokovane hormonalnim promjenama.

Slatkiši

Komad crne čokolade može biti od koristi kada je ublažavanje PMS-a u pitanju. Ali, konzumacija veće količine šećera ne djeluje dobro na vaginu.

“Žene sklone gljivičnim infekcijama trebale bi smanjiti konzumaciju šećera i voća jer to potiče razmnožavanje gljivica u vagini, kojima odgovara vlažno i slatko okruženje”, objašnjava dr.  Leena Nathan sa Medicinskog centra Ronald Reagan UCLA.

Alkohol

Kao i šećer, i alkohol može potaknuti razmnožavanje gljivica u spolovilu, a može i pogoršati menstrualne grčeve. Pokoja čašica je u redu, ali ne treba pretjerivati.

IZVOR: 24SATA.HR

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar