KOMPLIMENTI SE ISPLATE, a evo i kako

SHARE
FOTO: GULIVER/gETTY IMAGES
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

Lijepa riječ otvara sva vrata, kaže stara narodna, a da ima nešto u tome dokazali su austrijski ekonomisti i to na prilično neuobičajen način – kupovinom 100 kuglica sladoleda i 800 porcija kebaba.

Kako? Jednostavno, poslali su ljude u restorane brze hrane koji su nekoliko dana za redom morali naručivati sladolede i kebabe kako bi se ustanovio učinak pohvala i priznanja u komunikaciji prodavača i kupaca.

Naime, znanstvenici sa Sveučilišta Innsbruck svojim su pokusnim kunićima rekli da na kraju narudžbe obavezno izgovore sljedeću rečenicu: “Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu”.

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.

Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.

Vodeći autor studije Michael Kirchler rekao je da rezultati studije pokazuju da “postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja”.

Čisto da se zna za kraj – pokusni kunići nisu nabili višak kilograma jer su nakon mjerenja količina sladoled dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.

FOTO: GULIVER/gETTY IMAGES
FOTO: GULIVER/gETTY IMAGES

IZVOR: METRO-PORTAL.RTL.HR

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar