ZDRAVA PREHRANA ne mora biti komplicirana, a evo i zašto

SHARE

Ponekad se čini da zdravije se hraniti znači promijeniti apsolutno svaku naviku. U ubrzanom tempu života samo rijetki imaju vremena i novaca pripremati svaki obrok kod kuće od svježih namirnica. Ali hraniti se zdravije ne mora biti skupo i komplicirano kao što se to čini! Ne morate se odreći namirnice koju volite – samo izaberite varijantu koja je zdravija. Vaš organizam bit će vam zahvalan što ste ga rasteretili!

Što izbjegavati? Počnite od pojačivača okusa
Poznato je da pojačivači okusa mogu imati negativan utjecaj na čovjekov organizam. Njihova osnovna zadaća jest poboljšati i pojačati okus hrane, ali na taj način utječu i na apetit. Poznato je da dugoročnim i neumjerenim konzumiranjem proizvoda s dodatkom pojačivača može doći do pojave svojevrsne ovisnosti o pojedinim prehrambenim proizvodima. Istraživanja pokazuju da osobe koje konzumiraju hranu koja sadrži mononatrijev glutamat (MSG), jedu veće količine te iste hrane, što kao posljedicu ima i veći energetski unos. MSG se u prehrambenoj industriji koristi kao najčešći pojačivač okusa, ali postoje i brojni drugi koji također pojačavaju apetit i mogu stvarati ovisnost.

Umjetna bojila
U prehrambenoj industriji dopušteno je korištenje sintetičkih, odnosno umjetnih bojila, ali u strogo ograničenim količinama. Ograničenja postoje zato što je za neka umjetna bojila dokazana toksičnost zbog čega se ovi aditivi moraju naglasiti na deklaraciji proizvoda, uz upozorenje da mogu uzrokovati alergijske reakcije, poremećaj aktivnosti i pažnje kod djece, ali i odraslih. Zbog svega navedenog, sintetičke boje u proizvodnji mesa i mesnih proizvoda trebalo bi izbjegavati jer ih u modernoj mesnoj industriji lako zamjenjuju prirodni začini. Crvena boja i njezino očuvanje postiže se suhim ili mokrim soljenjem i dodavanjem prirodnih začina koji u konačnici svojim izvornim svojstvima „boje“ proizvod (paprika, ružmarin, papar i dr.), a imaju i pozitivan učinak na organizam.

Gluten
Kako je gluten jedan od najčešćih alergena te u ljudskom tijelu može izazvati upalne procese kod osoba koje su osjetljive na njegovo djelovanje, potrošači su ga skloni sve češće izbjegavati u prehrani. Iako nije nužno da kod vas postoji glutenska intolerancija ili da bolujete od celijakije, pokušajte izbaciti gluten iz prehrane i vrlo je vjerojatno da ćete primijetiti bolje funkcioniranje probave i manje nadutosti.

Soja
Iako je soja sama po sebi vrijedna namirnica, u proizvodnji, primjerice, mesnih prerađevina koristi se kao industrijski aditiv u funkciji stabilizatora, zgušnjivača, emulgatora, ali neki proizvođači njome zamjenjuju i meso ili masnoće. Iako potrošači s pravom ne očekuju soju u salamama i šunkama, kod nekih proizvođača ona se i tamo može pronaći.

Nije li to ipak teško i komplicirano?
Izabrati proizvode oslobođene svih ovih nepotrebnih dodataka uopće nije teško. PIK Vrbovec u proizvodnji mesnih prerađevina pod brendom PIK zbog toga ne koristi pojačivače okusa, umjetna bojila, gluten ni soju, a također je smanjio i udio soli za 25 %. Kad birate PIK, birate samo najbolje komade mesa i prirodne začine u kojima možete uživati bez grižnje savjesti.

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar