Categories Prehrana i dijete

Što je “planetarna prehrana” i kako nam ona može pomoći u spašavanju planeta?

FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES/THINKSTOCK

Kad bismo svi slijedili “planetarnu zdravstvenu prehranu”, istraživači vjeruju da bi se svake godine moglo spriječiti više od 11 milijuna prijevremenih smrti. Mnoge dijete obećavaju da će vam pomoći brzo smršavjeti, ali nova “planetarna zdravstvena prehrana”, prema navodima istraživača, mogla bi spasiti svijet.

U nedavnom izvještaju objavljenom u časopisu “The Lancet”, istraživači upozoravaju da će stanovništvo, u kombinaciji s trenutačnim prehrambenim trendovima i proizvodnjom hrane, dovesti do povećanja bolesti, gladi u svijetu i emisija stakleničkih plinova. No, kažu i da cjeloviti globalni remont načina na koji jedemo “može osigurati dobitke za svakoga do 2050. godine i kasnije”.

Kad bismo svi slijedili planetarnu zdravstvenu prehranu, istraživači vjeruju da bi se svake godine moglo spriječiti više od 11 milijuna prijevremenih smrti. To bi također smanjilo emisije stakleničkih plinova i očuvalo više zemljišta, vode i bioraznolikosti, kako piše Dnevni avaz.

Ova dijeta obećava “savršeno” zdravlje za naš planet i njezinu populaciju, kako piše “IOL News”.

Više oraha, manje mesa

Tvrdi se da je udvostručenje konzumacije oraha, voća, povrća i mahunarki te smanjenja unosa mesa i šećera za pola način na koji se to može učiniti.”Planetarna prehrana” je dijeta koju simbolično predstavlja pola tanjura voća, povrća i oraha.

Druga polovica sastoji se uglavnom od cjelovitih žitarica, biljnih proteina, graha, leće, mahunarki, nezasićenih biljnih ulja, skromnih količina mesa i mliječnih proizvoda, te nekih dodanih šećera i škrobnog povrća.

“Planetarna prehrana” uglavnom je bazirana na biljkama i omogućuje u prosjeku 2500 kalorija dnevno. Polovica svakog tanjura hrane u ovoj prehrani je povrće i voće, a trećina su cjelovite žitarice.

Preporučuje se jedan burger od govedine i dva obroka ribe tjedno, ali većina proteina dolazi od mahunarki i orašastih plodova. Čaša mlijeka dnevno ili neki sir ili maslac uklapaju se u smjernice prehrane, kao i jedno ili dva jaja tjedno.

Prednost biljnim proteinima

“Planetarna prehrana” podsjeća na one planove prehrane koji su već poznati kao zdravi, kao što su mediteranske dijete, kako kažu istraživači.

“Planetarna prehrana” nudi nevjerojatnu raznolikost biljnih namirnica i postoje izvrsni izvori biljnih proteina koji pružaju kompletan izvor amino kiselina, kako kaže predavač na Sveučilištu North-West i glasnogovornik Udruge za dijetetiku u Južnoj Africi, dr. Mariaan Wicks.

Naviknuti jesti manje mesa, jaja i mliječnih proizvoda ne znači da ne biste jeli ukusna jela.

“Svaka mala promjena može napraviti veliku razliku”, rekao je Wicks. “Počnite s jednostavnim promjenama te kako se više osjećate ugodno, dodajte nove promjene”, poručio je.

Prednosti prehrane nisu ograničene na zdravlje, ona je dobra i za okoliš.

IZVOR: N1.HR

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na Instagramu