Categories NE PROPUSTITE

Slasno jelo koje će vas instantno zagrijati, a idealno je za dane kad nemate puno vremena

Kad se temperature opasno spuste, i kad nastupi onaj tmurni period odlazaka s posla nakon što je sunce dobrano zašlo, naše tijelo prirodno počne žudjeti za toplim, hranjivim obrocima koji griju. Na naš se jelovnik u ovom periodu kasne jeseni useljavaju sezonske namirnice kao što su paprika, brokula, bundeva, cvjetača, gljive i ini jesenski plodovi koje karakteriziraju tople boje, a svi znamo da je najzdravija prehrana ona temeljena na sezonskom povrću i voću.

No, koliko god se željeli zdravo hraniti, u današnjem užurbanom vremenu i tempu koji nas često “melje”, i zbog kojeg se često osjećamo umorno, najčešća izlika za lošu prehranu jest manjak vremena. Stalno nekamo žurimo, jurimo, i u domu se, oko zajedničkog obroka, skupljamo tek navečer, kad je pomisao na kuhanje tek to, pomisao. Srećom, danas lako možemo pronaći niz recepata koji su zdravi, jednostavni i gotovi u vrlo kratkom vremenu te ih možemo izmjenjivati tijekom tjedna, štedeći si vrijeme.

Jedan od takvih recepata, kojem se uvijek iznova vraćamo, osobito najesen, jest curry, tradicionalno indijsko jelo koje se nalazi na jelovniku baš svakog restorana koji koketira sa specijalitetima ove zemlje. Curry obožavamo iz mnogih razloga: osim što je jednostavan i ne oduzima mnogo vremena, možemo ga prilagođavati namirnicama koje imamo kod kuće, možemo ga raditi u vegetarijanskoj i veganskoj verziji, kao i s mesom. Drugim riječima, curry se prilagođava našim ukusima i stilu života, a iznimno je fin u svakoj verziji. Ono što ovaj indijski specijalitet čini prepoznatljivim jest miks začina koji se mogu koristiti u svježoj ili suhoj varijanti, dok temelj svakog curryja najčešće čine korijandar, kurkuma i kumin, kao i kokosovo mlijeko te curry pasta. Također, okosnica slasnog curryja može biti sezonsko povrće, riba, meso te školjke.

Mi vam u ovom slučaju donosimo recept za fini curry kojem pribjegavamo kad god nemamo vremena za pripremu nekog složenog obroka, ali i kad trebamo nešto hranjivo i toplo.

Curry sa slanutkom

Sastojci:
– oprana i na manje komade narezana brokula (3 šalice)
– 1 konzerva slanutka (po želji može i svježi te skuhani slanutak)
– svježi đumbir (sitno nasjeckan)
– 1 dl Zvijezda suncokretovog ulja 5+ obogaćenog vitaminima i prirodno bogatog zdravim masnoćama
– konzerva kokosovog mlijeka
– pola glavice nasjeckanog luka
– 1 češanj nasjeckanog češnjaka
– 3-4 žličice žute curry paste
– 1 žličica kurkume
– 1 žličica maple sirupa (ili slatkog sirupa po izboru)
– 2 žlice soja umaka
– korijandar (svježi ili u prahu)
– riža

Priprema:
1. Stavite kuhati rižu prema uputama na pakiranju.
2. U dublji lonac dodajte 1 dl Zvijezda suncokretovog ulja 5+, koje je obogaćeno vitaminima A i D te je prirodno bogato vitaminom E, nezasićenim masnim kiselinama i višestruko nezasićenim masnim kiselinama. Kad ulje postane vruće, dodajte luk, češnjak i đumbir te pirjajte dvije do tri minute.
3. Dodajte curry pastu i pirjajte još dvije minute.
4. Dodajte kokosovo mlijeko, slanutak, maple sirup, soja umak, kurkumu i korijandar te po potrebi i ukusu dodajte još začina. Kuhajte od 10 do 15 minuta.
5. Poslužite curry uz rižu i svježi peršin, a po želji i s naanom.

* Imajte na umu da u ovaj curry možete dodati još i brokulu i batat, ili ih možete koristiti umjesto slanutka, uz tofu, kukuruz, patlidžan, kao i meso po izboru.

 

 

Članak je nastao u suradnji sa Zvijezdom.

Foto: Guliver/Getty Images


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na Instagramu